fbpx

När rederiet öppnade dörrarna till BorderShop den 26 februari ökade antalet kryssningsugna kraftigt. Bordershop finns på linjerna Göteborg-Frederikshavn och Karlskrona-Gdynia och antalet resenärer har allt som allt ökat med 50% samtidigt som försäljningen ombord ökat med hisnande 75%. Vad kan man säga annat än.. Skål!
För den shoppingsugne resenären är det av intresse att veta att priserna är cirka 60% lägre jämfört med Systembolaget.
– När vi startade med flytande Bordershop i slutet av februari anade vi inte hur väl den skulle mottas av våra resenärer. Att nu få göra den till ett permanent inslag på alla våra linjer känns oerhört roligt. Detta är en del i vår långsiktiga strategi att göra det billigare att resa med färja. Vår målsättning är att alla ska känna att dom kan göra ett klipp när dom åker med Stena Line och förhoppningen är att resenärerna kommer att uppskatta våra låga priser lika mycket i fortsättningen, säger Jari Virtanen chef för Travelverksamheten på Stena Line.